Wedle najnowszych badań statystycznych aż 97% marketerów do prowadzenia przedsięwzięć marketingowych stosuje specjalnych oraz dedykowanych konkretnej korporacji baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogłyby być to bazy dotyczące nie tylko obecnych odbiorców, lecz również historia ich zamówień. Na takiej podstawie można by przeprowadzać badania predykcyjne, które mogą pomóc przewidzieć tendencje w zachowaniach odbiorców.
W tego typu sposób propozycja może zostać bardziej spersonalizowana oraz odpowiednia niż gdyby z tych baz danych nie korzystali. Na rynku funkcjonują zarówno bezpłatne bazy danych jak i indywidualne. Te drugie to bazy danych klientów konkretnych firm. Tego typu marketingowe bazy danych w niezwykle wydatny sposób pomagają sprzedawać przeróżne produkty różnego typu odbiorcom. Marketing wsparty o bazy danych pozwala bardziej szczegółowo poznać aktualnych oraz potencjalnych klientów, a przez to również (link tu…) przewidywać ich tendencje. Oczywiście bez ingerowania w ich intymność, ponieważ klienci musieli kiedyś wyrazić zgodę na wykorzystanie swoich danych osobowych.
Bardzo łatwo do nabycia są bazy danych spółek. Bazy te są podzielone na miasta albo profile działalności. Istnieją również (kliknij i sprawdź) bazy danych z numerami telefonów komórkowych klientów prywatnych. Również z podziałem na różne preferencje, np. potrzebę zawarcia ubezpieczenia OC czy potrzebę inwestowania oszczędności. Ogólnie rzecz biorąc bazy podzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy też B2C (Business to Customer).

Są to prawdopodobnie doskonałe narzędzia marketingowe, gdyż zawierają dosłownie wiele milionów potencjalnych klientów, do których należy jedynie wysłać swoją propozycję. Jeśli dostępne dla wszystkich bazy są tak bogate, wystarczy sobie wyobrazić potencjał tkwiący w bazach, jakie mogą zostać stworzone na własne potrzeby.