Hipermarkety działają w Polsce już od prawie dwudziestu lat. Ogromnie odmieniły one sam handel, niektórzy są wręcz zdania, że zabijają one małych, lokalnych przedsiębiorców.

sklep

Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja dyskontów oraz marketów jest ogromna, w zasadzie w naprawdę niewielkiej liczbie miejscowości nie będzie żadnego większego marketu. Ale wejście sieci handlowych do Polski zmieniło również w dużym stopniu rynek promocji, co w sumie zwykli ludzie również mogą bardzo często zobaczyć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Mianowicie będzie tu chodzić o reklamowe gazetki, które zaczęto używać do reklamowania oferty sklepów, a zwłaszcza jakiś wyprzedaży i promocji. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami może mieć więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a spora ich część będzie robić na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, trudno się więc dziwić, że duże sklepy stosują ją od lat, a coraz częściej zaczynają też sięgać po nią mniejsi sprzedawcy.

supermarket

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania faktycznie potwierdzają wysoki poziom skuteczności reklamowych gazetek, szczególnie że przeważnie i tak dotyczą one sklepów, w których codziennie się kupuje. Przeciętna gazetka Lidl zawiera przede wszystkim informacje o towarach, jakie są właśnie promowane, i przeważnie będą to produkty, jakie i tak trzeba kupić, czyli żywność czy środki czystości. Lecz największą zaletą gazetek jest to, że jeśli klient się skusi i uda się już do sklepu, to przeważnie zostawi w nim dużo więcej pieniędzy, bo poza produktami po jakie przyjechał zrobi też resztę zakupów. Gazetki mają zróżnicowaną formę, każdy ze sklepów wymyślił najbardziej odpowiedni dla siebie format i się go trzyma, jeżeli jest skuteczny. Najczęściej ich grubość wynosi od kilku do kilkunastu stron, lecz mogą się zdarzyć także gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najbardziej skuteczne w gazetkach jest operowanie wysokością cen, jeżeli się poda starą, wysoką cenę i przy niej promocyjną, to będzie to ogromnie skuteczne wśród potencjalnych klientów.