Tworzenie wizytówek to żmudna praca. Przy projektowaniu dobrej wizytówki należy nie wyłącznie kierować uwagę na rozmiar wizytówki, rozmieszczenie graficznych elementów czy dobór czcionki, istotnym elementem przy tworzeniu wizytówki będzie też odcień.
Poniektóre źródła mówią, że wskazane jest, aby wykorzystywać nie więcej niż trzy kolory, ale sądzę, że można stworzyć kilka barwnych wizytówek, które będą bardzo urocze.

wizytówka kwiaciarnia

Autor: Dave Crosby
Źródło: http://www.flickr.com
Należyte połączenie barw uczyni z twojej wizytówki atrakcyjny a również niezapomniany wyrób, co jest właściwe z marketingowego punktu widzenia. Jeśli zaś użyjesz nieodpowiedniej kombinacji kolorów dla wizytówki firmowej czy osobistej wówczas nie będą one brane przez klienta pod uwagę i zapewne wylądują w kuble na śmieci.

W dzisiejszym materiale, porozmawiamy o kolorach przy tworzeniu wizytówek. Co znaczą odcienie dla twoich klientów? Jak dobrać kolory dla branży? Jakie są odczucia wywołane przez niektóre barwy? Czerwień to bardzo gorący odcień. Łączy się on z energią, pasją, szybkością, siłą, ciepłem, namiętnością, agresją, podnieceniem, pożądaniem, wojną a również serdecznością. Czerwony odcień może faktycznie mieć fizyczny wpływ na osoby, podnosząc ciśnienie krwi a także szybkość oddechu. Czerwone wizytówki są doskonałe dla tak osób jak: mechanik samochodowy, kaskader dla restauracji czy studia projektowania stron. Dla kogo jeszcze tego rodzaju wizytówka kwiaciarnia to także trafiony pomysł.

Żółty z kolei jest ciepłym odcieniem, i wiąże się z optymizmem, latem, słońcem, tchórzostwem, zazdrością, chorobą, wyobraźnią i nadzieją. W projektach wizytówek używając owego odcienia, swym nabywcom możesz udzielić poczucie pogody ducha.