Na chwilę obecną panuje tendencja do panowania na rynku wielkich sklepów o charakterze sieciowym, co może być przyczyną likwidowania małych rodzinnych sklepów. Tych dużych, nierzadko międzynarodowych marek obecnie jest bardzo dużo, a kolejne są stale tworzone. Nasilona konkurencja w ich gronie powoduje wzmożoną konieczność wykorzystywania skutecznej reklamy.

wyprzedaże

Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Z tej przyczyny posiadacze dużych sklepów wykupują reklamy w telewizji, które docierają do szerokiego grona klientów. Do niezwykle specyficznych metod reklamy właściwych sklepom zalicza się jednak drukowanie gazetek promocyjnych. Są to charakterystyczne druki dzięki którym możliwe jest powiadomienie odbiorcy zarówno o towarach dostępnych w sklepie, jak i o obecnych akcjach czy promocjach.

Stałe elementy druków reklamowychGazetki promocyjne (–>super promocje na drukowne są zarówno przez największe, jak i przez nieco mniej znaczące sklepy. Są to zwykle sklepy spożywcze, bywają to jednak również (powołaj się na nas) drogerie. Jednym z zasadniczych elementów tych druków, jaki musi się tam znaleźć, to część z informacjami na temat kontaktu. W rubryce takiej zazwyczaj umieszczone są adresy wszystkich lub największych sklepów danej sieci na terenie Polski. Za każdym razem również (serwis internetowy) w tym punkcie podaje się adres strony WWW sklepu, a także dane teleadresowe. Stałym elementem jest numer infolinii telefonicznej, na którą mogą dzwonić odbiorcy w przypadku zastrzeżeń lub wątpliwości związanych z ofertą.

Gazetki w unowocześnionej formieTypowy sposób produkcji i dystrybucji gazetek promocyjnych polega na drukowaniu ich w wielkich nakłądach i dostarczaniu klientom do domów.

Materiały z opisem aktualnych promocji są także w każdym przypadku wyłożone na miejscu, w sklepie danej sieci. Od jakiegoś czasu również drukowane są wersje elektroniczne takich gazetek, które odczytywane są na komputerze. Takie wersje ulotek dostępne są zazwyczaj na stronach WWW sieci. Działają również specjalne strony internetowe, których twórcy trudnią się zbieraniem i prezentowaniem aktualnych gazetek reklamowych różnych sklepów. W ten sposób klient ma możliwość przeglądania wszystkich ofert w jednym miejscu.