Jednym z najpopularniejszych stosowanych materiałów reklamowych jest wizytówka. W wypadku takiego towaru znaczną rolę ma nie tyle jej koszt czy projekt graficzny, co odmiana papieru, zatem jego gramatura. Obecnie pewnym standardem jest wydruk wizytówek na papierze kredowym posiadającym gramaturę 350g/m2.

Często wybór właściwego papieru ma wpływ na sposób postrzegania jej posiadacza oraz jego działalności. Z tego też powodu co poniektóre osoby są zainteresowane drukowaniem wyłącznie na papierze ozdobnym. Z drugiej strony posiadaczom np. zakładów wulkanizacyjnych bez problemu wystarczyłyby wizytówki klasyczne. Wykorzystywany w nich papier kredowy charakteryzuje się dobrą jakością oraz jest odmianą, która jest najczęściej zlecana przez odbiorców. Jest to uniwersalny papier mający gramaturę 350g/m2. Takie jego cechy jak grubość czy też sztywność czynią, że idealnie może się nadawać do drukowania większości wizytówek. Te cechy sprawiają, że nie niszczy się zbyt szybko. Można by też go łączyć z różnymi uszlachetnieniami w formie chociażby błyszczącej folii. To niezwykle łatwy sposób na nadanie takim produktom w większym stopniu estetycznego stylu.
marina - firma

Autor: Presidencia de la República Mexicana
Źródło: http://www.flickr.com

Wizytówka spełnia swoje podstawowe role, z których najważniejszą jest przekaz informacji o danej osobie albo korporacji. Powinny zatem zwracać na siebie uwagę oraz być zrozumiałe dla odbiorców. Można to otrzymać nie tylko przez rodzaj papieru, lecz również przez atrakcyjny projekt graficzny. Standardowo zawiera on logo spółki razem z najważniejszymi danymi adresowymi.

Wizytówka często zawiera wszystko to, co charakteryzuje daną osobę albo spółkę. Jeśli przykładowo będzie ona należeć do firmy powiązanej z przemysłem samochodowym, można na niej zamieścić niewielką grafikę obrazującą samochód.